"Hoci máme e-shopy, zákazníci stále chodia aj do kamenných obchodov. S
nástupom AI sa skutočný ľudský kontakt môže stať ešte
nenahraditeľnejší. AI zatiaľ rozhodne nenahradí ani manažérov
motivujúcich tím. Dnes sa tak okrem zvyšovania svojich digitálnych
zručností môžete zamerať aj na vylepšovanie svojich soft skills,
prezentačných schopností či komunikácie, vďaka ktorým vás AI tak skoro
nenahradí," uviedol Strcula.
Dodal, že profesori z Massachusettského technologického inštitútu (MIT)
predpovedajú, že AI do pár rokov zredukuje náklady firiem o 90 %. Tieto
ušetrené financie môžu podľa odborníka použiť na vývoj produktu alebo
jeho marketing. "Svoj technologický náskok tak len ešte viac zvýšia, ako to dnes dokáže Apple, Tesla či Nvidia," podotkol.
Objasnil, že v biznise AI dokáže oveľa viac než generovanie textu či
obrázkov. Veľké firmy už dnes využívajú strojové učenie na spracovanie a
analýzu stoviek gigabajtov dát v reálnom čase. "Strojárske firmy zas
vytvárajú tzv. digitálne dvojičky svojich zariadení, ktoré im umožnia
otestovať nové nastavenia alebo parametre aj bez toho, aby na výrobu
prototypu minuli čo len gram reálneho materiálu," vysvetlil Strcula.